VOS

BMW M4 von VOS: Gesamtpaket fürs M-Coupé

Switch to english version

The word might have spread that the term standard is missing from the vocabulary of VOS company seated in Neckarwestheim. Even for assumingly perfect vehicles of euphonic names the Baden-Württembergers and their head Michael KELLER do have improvements at hand, may it be regarding the casing or the engine. Perfection is always priority in Neckarwestheim without restricting road capability in any way.

This time the VOS-team picked a BMW M4 to let it shine with all its qualities with their VOS-Performance. First there is the performance improvement of the 3-litre inline six-cylinder to 550 PS (= 404 kW), 710 Nm torque and a Vmax of 310 km/h at the price of 2.490 Euro instead of the usual 431 PS (= 317 kW), 550 Nm and (electronically limited) 250 km/h Vmax. A Clubsport chassis version 3 was integrated in cooperation with KW Suspensions which raises costs of 4.199 Euro plus installation. 4.890 Euro is what you have to pay for an adequate stainless steel exhaust system with valve-control „Made in Germany“, consisting of middle silencer and rear muffler (incl. TÜV). The brake system of the front axis is endued with a six-piston-calliper (VOS by Brembo) as well as two-part 380×34 mm-racing-brake-discs while the back axis has four-piston-callipers (VOS by Brembo), also with two-part racing-brake-discs of 380x28mm. The brake-systems on the front and the back will cost 5.425 Euro and 4.425 Euro.

The carbon mirrorcaps will cost 599 Euro, the carbon rear diffuser will cost 799 Euro. This leaves the exiting high gloss set of wheels of 9×20 and 10.5×20 by BBS along with Vredestein-tyres of 255/30-20 and 275/30-20 at the price of 4.595 Euro. Also the parts offered by our cooperation partners – which are (in alphabetical order): Akrapovic, BBS, BMC, DTE Systems, H&R, KW, OZ Racing as well as Vredestein – are available at VOS.

Ein BMW M4 ist für sich gestellt schon ein recht kompetenter Sportwagenschreck. Weil man Gutes aber eben auch immer noch besser machen kann, hat sich Tuner VOS des bayrischen Powercoupés angenommen und all das verbaut, was gut und teuer ist.

Galerie (9 Bilder)

Die in Austin Gelb lackierte Ausgangsbasis erhält zunächst eine elektronische Leistungssteigerung um 119 PS auf 550 PS und 710 Nm Drehmoment, gleichzeitig fällt die elektronische Begrenzung, sodass der M4 bis über 310 km/h rennen soll. Kostenpunkt für das Powerplus: 2.490 Euro. Um die gestiegene Motorleistung auch beherrschen zu können, installieret VOS in Kooperation mit KW Suspensions ein Clubsportfahrwerk der Stufe 3 und neue Brembo Racing Bremsscheiben (6-Kolben 380x24mm vorne und 4-Kolben 380x28mm hinten). Dabei fallen für das Fahrwerk 4.199 Euro plus Einbau und für die Bremsen 5.425 vorne und 4.425 Euro hinten an.

Teuer und schnell – der neue BMW M4 GTS

Abgerundet wird das Technik-Paket durch eine neue Edelstahl-Abgasanlage mit Klappensteuerung (4.890 Euro), die den Reihensechser akustisch noch präsenter in Szene rücken soll. Wer nun auch optisch noch eine Schippe drauf legen möchte, für den stehen Carbon-Spiegelkappen (599 Euro), ein Carbon Heckdiffusor (799 Euro) und 20 Zoll große BBS-Felgen auf Vredestein-Bereifung für 4.595 Euro zur Auswahl. In der Summe kostet ein BMW M4 aus dem Hause VOS rund 99.000 Euro. Zum Vergleich: Der 550 PS starke Nissan GT-R steht mit 97.600 Euro in der Liste, ein 510 PS starkes Mercedes-AMG C 63 S Coupé kostet 86.100 Euro und selbst ein Cadillac CTS-V mit seinen 649 PS unter der Haube kostet nur 98.500 Euro.  

Hier die Basis – der BMW M4


Anzeigen: